Publications

Scientific papers about things related to me and my blog

Topic: XP based grading

Motivierende und transparente Leistungsbeurteilung mit Hilfe von Gamification

Durch die Möglichkeit, gewisse Sektionen zu „übererfüllen“, das heißt, mehr als den Maximalwert der festgelegten XP zu erreichen, und die erbrachte Mehrleistung auf andere Sektionen zu verlagern, wird den Schülerinnen und Schülern ermöglicht, ihre eigenen Stärken zu nutzen um Schwächen auszugleichen.

-Barbara Pillwein, 2017

Download as PDF (1,24MB)


Die Bedeutung der Notenvergabe. Bewertung oder Vergleich? - 2016

Das System beansprucht für sich eine faireres, transparenteres und schwerpunktartig auf Motivation ausgerichtetes Leistungsmessungsinstrument zu sein. Es verfolgt das grundlegende Ziel der Förderung von Leistungsbereitschaft und damit stellvertretend Fleiß beziehungsweise Bemühungen zu honorieren, um damit die Motivation der SuS für das Erlernen neuer Fertigkeiten zu erhöhen.

-Robert Forker, 2016

Download coming soon


The XP-based grading system, 2015

"Capturing this inspiring moment, Haschek created something new, namely a unique, innovative grading system based on WoW, accompanied by his custom designed e-learning platform called Socialcube."

-Maria Graf, Mirela Peykova, Tu Tran Le Thanh, 2015

Download as PDF (2,62MB)


"Social E-Learning with game dynamics", 2012

"When it comes to education, we rely on methods that were invented in the last 5 decades and the gap between the worlds the teachers and the students live in have never been greater."

-Christian Haschek, 2012

Download as PDF (106kb)


Topic: Proxy security

Hacker Monthly #57, 2015

"When someone can force you to load an infected .js file, they can steal your login info, your banking account info/credit cards, force you to participate in DDoS attacks and basically see everything you're doing on the web (including reading mouse positions, etc.)"

-Christian Haschek, 2013